FLAŞ HABER:
Ana Sayfa Gündem 3 Nisan 2023 133 Görüntüleme

BODRUM YOLLARINDA

Bir yıldır hasta olan eşim Nuran Üçyıldız hedef koydu: “27 Mart’ta Bodrum’a torunumun Cem’in doğum gününü kutlamaya gideceğim.”
Yoğun bakımlı günler, ayağa kalkış. Ayağının üstünde durmak, sonra korkuluklara tutunarak yürümek ve 1 km. yürümek. İşte sınav geçildi. Yollara döküldük. İki ablası, bir yeğeni, oğlumuz Ümit Halit kaptan, eh bana yer kalmayınca ben de uçak ile gittim ve döndüm.
Adana – Bodrum uçak ile bir saat beş dakika. Ama yollar, Silifke- Adana arası 3-4 saat süren otobüs, ama 14 saat otobüs yolculuğuna göre rahat yolculuk etmekte güzel. Gündüz gözü ile uçmak, Göksu Vadisini görmek. Ermenek Barajı ve Ege’nin az karlı dağlarını görmek. Sonra Bodrum’a yaklaşırken Ege denizini selamlamak.
27 Mart akşamı torunum Cem’in doğum gününü kutladık. Onlar mutlu, bizler mutlu. Doğum günü bahane özlem gidermek. Sağlıklı şekilde kucaklaşmak. 800-1000 km. uzaklıkları yakın etmek.
Yaklaşık 2 yıldır gitmediğim Bodrum – Torba yerinde duruyor. Torba Marina’yı gezmek, Fatma Girik’in evinin önünden geçerken onu anmak. Bodrum Belediye Başkanı Sayın Ahmet Aras’a bir mesaj çekmiştim.
“Fatma Girik evi müze yapılabilir mi?”
İki gün sonra döndü.
“Kardeşi ile görüştük. Evini müze yapmaya karar verdik.”
Torba o zaman daha anlamlı olacak. Bir de sokaklar, yollar, elektrik hatlarının yer altına alınması projesi kapsamında delik deşik olmuş. Dileriz proje biter, yollar asfaltlanır.
28 Mart Salı günü şehre indim. Her zaman uğradığım Belediye Mahfeli’ni ziyaret ettim. Orada Silifkeli hemşehrim Mehmet Doğan ile sohbet güzeldi. Delikkaya (Türkmen uşağı) köyünden, İstanbul, Bodrum inşaatlar yapmış. Emekli olunca bakmış Silifke’de nükleer santral, termik, çimento var; Bodrum’a yerleşmiş.
30 Mart Perşembe günü Bodrum Alevi ve Bektaşi Derneği Cem evini akşam ziyaret ettim. Yönetim Kurulu Toplantısı vardı. Bir araya gelmek için dostumuz Hıdır Çam, Deniz Cennet Yiğit öğretmende geldiler. Hasret giderdik.
Yeni tanış olduğumuz gazeteci dostumuz Çiçek Bozoğlu toplantıya davet etmişti. Başkan Avukat Cem Yalçın, Nilgün Kösedağı, Erol Kösedağı ve yönetim kurulu üyeleri ile Cem evi çalışmaları, deprem bölgesine giden komisyon üyelerinin raporlarını dinledik. CHP’den Muğla Millet vekili aday adayı olan Belgüzar Akşit Aydar’a başarılar diledik.
Bodrum’da kaldığım 3-4 gün içinde soğuk bir hava olduğundan fazla ziyaret yapamadık.
Sami Cüceloğlu, Özer – Filiz Ozankaya çifti ile telefon ile görüştük.
31 Mart Cuma günü öğle vakti Bodrum – Milas hava alanından ayrıldık. Kaptan pilot anons etti.
“Alçalmaya başlıyoruz. Sizi Karaman, Göksu Vadisi, Taşucu, Mersin üzerinden Adana’ya ulaştıracağız. İyi seyirler” dedi.
Tamamda aşağıdaki görüntüleri ancak pencere kenarı izledi. Bizler yan gözle baktık. Akdeniz ile birlikte yanan orman sahasını, Akgöl, Paradeniz, Kız Kalesi’ni gördük. Sonra Adana üstünde turlar. Seyhan Baraj Gölü ve Adana. Teknoloji gelişti, bir kamera koysalar da yolcular aşağıda görünen yerleri izlese. Torosları geçerken bir Karacaoğlan türküsü, Yunus Emre ilahisi ya da Silifke koşması.
Mart sonunda Cemre oradan oraya dolaşırken, biz de Bodrum’a doğru dolaşıverdik. Dileriz Bodrum’da gördüğümüz hoş görü, sevgi duyguları tüm ülkeye yayılır.